Daugeliui jau akivaizdu, kad atsiradus mobiliems telefonams, kompiuteriams ir pan., rankinis laikrodis ima prarasti savo pirminę funkciją - laiko rodymą. Taigi, iš būtino daikto, laikrodžiai tampa madingais aksesuarais. Ir, savaime aišku, jie itin svarbūs vyrams: tai vienintelis papuošalas, kurį vyras gali dėvėti, neparodydamas, kad jis tiesiog puošiasi. Paskutiniu metu netgi sakoma: vyro veidas - tai batai ir laikrodis.
Laikrodžių būna labai įvairių, tačiau šiais laikais, ir renkantis laikrodį, ir bendraujant su nepažįstamais žmonėmis, tenka galvoti apie tai, ką gi gali pasakyti laikrodis apie jo sąvininką? Aišku, daugelis turi kelis laikrodžius, kuriuos keičia priklausomai nuo situacijos, tačiau tai, kokį laikrodį jūs nešiojate kasdien - daug ką apie jus pasako. Nežinau, kiek tai bus tikslu, tačiau kartą pasitaikė visai gyvenimiška laikrodžių nešiotojų klasifikacija bei kai kurie laikrodžių semantikos aprašymai. Taigi, pabandysiu perpasakoti, ką ir kaip galima nustatyti apie žmogų iš laikrodžio, kurį jis nešioja:
1. Nenešioja laikrodžio: Gal būt turi mobilų telefoną, gal šiaip žmogui laikas nesvarbu. Akivaizdu tik viena: toks žmogus visiškai negalvoja apie tai, kokį įspūdį jis padarys, nesiekia karjeros, o gal tiesiog neturi pinigų? Sunku spręsti.
2. Elektroninis laikrodis (baltarusiškas, kinietiškas "Montana" ar dar koks nors, kad ir "Seiko"): Žmogui svarbu tik viena - žinoti, kiek yra laiko. Jo darbas - važinėti pas klientus ir taisyti sugedusius televizorius, šaldytuvus, radiatorius. Jei laikrodis - Seiko ar Casio, reiškia, žmogus užsidirba pragyvenimui. O jei baltarusiškas ar kinietiškas - reiškia, kad dursto galą su galu. Žmonės, kuriems svarbu ne tik laikas, renkasi laikrodžius su rodyklėmis.
3. Q&Q: Žmogus žino, kad laikrodis rodo jo socialinį statusą, bet visgi negali skirti pakankamai pinigų, kad pasirodyti geriau. Q&Q nešiotojai yra pakankamai darbštūs, atsakingi, linkę daryti karjerą, dažnai - tai įvairaus plauko vadybininkai - pardavėjai, kurie, progai pasitaikius, pereina prie "Seiko", "Casio" ar panašių markių. Q&Q tokie žmonės pasirenka todėl, kad tai GERIAUSIAS santykis tarp kokybės ir kainos, o pinigų išleisti reikia nedaug - kokius 50-100 litų. Būsimas darbdavys atpažins jus iš tokio laikrodžio ir atrankoje jums tikrai pridės pliusiuką.
4. Seiko, Casio, Citizen, Orient ir pan. markės - tai aukštesnė to paties Q&Q pakopa. Tokius laikrodžius nešioja žmonės, galintys laikrodžiui skirti 200-300 litų bei norintys nepriekaištingos kokybės. Kaip ir Q&Q nešiotojai, šių laikrodžių savininkai gauna pliusus per atrankas.
5. Labai įdomi rūšis žmonių, nešiojanti storus ir didelius sportinius laikrodžius (visokius G-Shock, Water resistant 100m, etc.) - suprantama, jei tokio laikrodžio prireikia sportui, medžioklei ar važinėjant motociklu. Bet jei žmogus su tokiu laikrodžiu vaikšto į darbą - reiškia, kad jis bando vaizduoti "kietesnį", nei yra. Kaip sakant, ofisiniai alpinistai-nardytojai. Išsidirbinėtojai. Nenustebkit, jei per atranką darbdavys prie jūsų kabinėsis.
6. Rusiški laikrodžiai: dažniausiai tokius mėgsta žmonės, kuriuos kankina nostalgija seniems laikams. Tokie žmonės dažnai burba, nepatenkinti valdžia, darbdaviu, dar kuo nors. Itin blogą įspūdį daro visokie "Komandirskije" - tai reiškia norą būti nuolat kontroliuojamam ("kariškas" laikrodis), atvirą nostalgiją sovietmečiui bei komunistinei tvarkai. Jei nešiojate tokį laikrodį, nenustebkit, kad jums chroniškai nepavyksta rasti naujo darbo: darbdaviai iškart mato, kas jūs per tipas. Visgi, kita dalis darbdavių žino, kad rusiškus laikrodžius mėgsta protingesni žmonės, kurių tarpe yra daug puikių specialistų.
7. Kinietiški rodykliniai šlamštukai po 15 litų... Na, jei tokį nešioja vaikas ar šiaip neturtingas žmogus, gal ir galima suprasti. Tačiau žinokite, kad tokius laikrodukus labai lengvai identifikuoja tie, kas nors kartą turėjo bent prasčiausią laikroduką iš Japonijos. Apie šveicariškų turėtujus net nekalbu.
8. Kinietiški falsifikatai - pseudoitališkos gamybos "Rolex", "Omega", bei dar baisesni - "Relox", "Ogema" ir pan. - toks laikrodis tiks, jei jūs darbe nešiojate treningus, puošiatės aliuminine grandine už 15 litų ir eate kiets bičs iš Šiaulią, ką nori bachūrs, ateik čia, a girdz!!!! Tarp kitko, gal ir neblogai, kad tokie laikrodžiai mūsuose paplitę - lengviau atrankas daryti.
9. Šveicariški... Gal pradėkim nuo Swatch: šiuos laikrodžius nešioja jaunimas. Jei jums virš 30-40, nešiodami Swatch (ypač - jei tai jaunatviško stiliaus Swatch) atrodysite hmmm... Kaip sakant, save jauninantis. Swatch daug pasako apie jūsų pajamas: jūs galite sau leisti nusipirkti prastesnį, nei Seiko laikrodį už didesnę, nei Seiko kainą. Ir visa tai - vardan stiliaus bei patogumo. Jei jūsų Swatch 5 metų senumo (apiplyšęs - plastmasiukai gi neatsparūs), įspūdį, atleiskite, padarysit blogą. O jei naujas - į jus gali pažiūrėti, kaip į perspektyvų, dėmesio vertą karjeristą. Tiesa, nenustebkite, jei jus palaikys pamaiva.
10. Pigesnės, madingos "tikrų" (neplastmasinių) šveicariškų markės - Candino, Jacques Lemans, Tissot, Romanson ir nemažai kitų įstrigusių pavadinimų - visiems parodys, kad jūs turite pinigų. Bent jau tiek, kad nusipirkti laikrodį už 500-800 litų. O gal ir už 1000-1500. Tik vienas momentas - jūs rizikuojate pasirodyti frantu ir pamaiva. Mažiau uždirbantys įtardinės, kad laikrodis padirbtas, o daugiau uždirbantys - kad jūs tiesiog bandote pasirodyti turtingesniu, nei esate. Taip pat įtardinės jus ir darbdavys, pas kurį ieškositės darbo. Visgi, bent tam tikrą pagarbą šie laikrodžiai jums garantuos.
11. Keistų, mažiau žinomų markių šveicariški, prancūziški bei vokiški laikrodžiai (Michel Herbelin, Zitura ir pan.) - jie dažnai kainuoja truputį brangiau, nei aukščiau minėti pigesnės grupės šveicariški. Yra tik vienas esminis momentas: tokios neaiškios markės turėtojas nesiafišuoja, kaip "Tissot" nešiotojas. Tai reiškia, kad žmogus gali sau leisti nešioti šveicarišką laikrodį ir jam visai nesvarbu, ką tai parodys. Būsimas darbdavys su tokiais veikėjais dažnai elgiasi truputį kitaip - kaip lygus su lygiu. Kai kada tai trukdo gauti darbą, nes tokius laikrodžius nešiojantys darbuotojai būna savotiškai netikę: pernelyg savarankiški, nepasidauoda manipuliacijoms. Taigi, turint tokį laikrodį, geriau turėti savo verslą.
12. Rolex, Patek Philipe, Bregeut, gal net ir Omega - tai laikrodžiai, kuriuos Lietuvoje gali nešioti vos vienas kitas šimtas žmonių. Tiesą sakant, tokiems žmonėms nelabai būna reikalo netgi parodyti, kad jie gali tokį laikrodį nusipirkti - visi ir taip žino. Taigi, jei užtaikysite ant Omega nešiotojo, atkreipkite dėmesį, kaip jis save pateikia? Jei šitoks žmogus elgiasi iššaukiančiai (aš toks ir toks, žiūrėkite), patarčiau su juo nebendrauti - tai psichinę negalią turintis savimyla, kuris jums garantuotai sukels problemų. Kita vertus, žmogus, galintis už laikrodį pakloti kelioliką ar keliasdešimt tūkstančių - neabejotinai turtingas.
13. "Dizaineriškos" markės - Gucci, Chanel, Porsche, Versace ir pan. - rodo laikrodžio nešiotojo bukumą. Tokius laikrodžius neretai nešioja žmonės, kurie prieš 10 metų nešiojo "Rolox", "Omegia" ir panašų kinietišką fufelį. Tiesą sakant, šie laikrodžiai ir yra panašus kinietiškas fufelis, tik su pagerintu dizainu ir gražiais logotipais. Pamatęs ant jūsų rankos tokį laikrodį, būsimas darbdavys jus palaikys silpnapročiu gėjumi, ir jei jis pats gėjus (statistiškai - apie 7 proc. tikimybė), gali būti, kad dėl tos priežasties jus netgi įdarbins.
14. Reklaminiai laikrodžiai su visokių kompanijų užrašais - galima suprasti, jei tai kvepalus ar drabužius gaminančios firmos dovana: tokie modeliai būna gan brangūs, stilingi, turi originalų dizainą ir yra labai artimi tiems patiems peredastiniams Gucci ar Porsche. Bet laikrodis su užrašu "Kalnapilis", "HP", "Maxima" ar "Audi" - tai jau atleiskit... Žmogus, nešiojantis tokį laikrodį, demonstruoja, kad nesugeba pats įsigyti laikrodžio, net jei tas nuosavas laikrodis būtų toks pat kinietiškas. Aš jau nekalbu apie tai, kad vietoj papuošalo nešioti reklamą - tai absoliutus įvaizdžio nebuvimas. Darbdaviui toks laikrodis pasako vieną įdomų dalyką - žmogus, nešiojantis šitokį laikrodį, lengvai pasiduoda manipuliacijoms, yra labai nereiklus, neturi fantazijos. Kaip sakant, neblogas ir nebrangus, bet tinkamas tik įprastoms, mechaninėms pareigoms.
15. Įvairūs senoviniai, antikvariniai, kišeniniai laikrodžiai rodo, kad žmogus yra prisirišęs prie savo praeities, šeimos, uždaras. Neretai tokie žmonės būna ir pypkių rūkytojai. Jei nešiojate tokį laikrodį, greičiausiai esate menininkas ar tiesiog intelektualas, tačiau nenustebkite, kad jums sunku kažkur įsidarbinti - net ir nepamatęs jūsų laikrodžio, būsimas darbdavys pastebi, kad darbas jums - ne daugiau, nei nykus pragyvenimo šaltinis.
16. Apie blizgesį bei spalvą: Auksas darosi nemadingas. Pilki, juodi, plieniniai ar net vario spalvos laikrodžiai - tai turtingųjų stilius. Prabangiai geltonas blizgesys paliekamas skurdžiams. Tarp kitko, ar atkreipėte dėmesį, kad prekybos centruose visos pardavėjos nešioja auksines grandines bei žiedus?
17. Laikrodžio forma - šiek tiek švelnesnis, bet irgi ryškus asmenybės požymis: klasikinio stiliaus apvalius, rečiau - kvadratinius laikrodžius renkasi konservatyvios, ramios asmenybės, žinančios savo vertę. Kvadratiniai laikrodžiai rodo žmogaus pedantiškumą, norą, kad viskas vyktų pagal griežtą tvarką. Nestandartinės formos, milžiniški laikrodžio gabaritai, visokie painūs raštai ir pan. - tai noras į save ir į patį laikrodį atkreipti kuo daugiau dėmesio - egocentrizmo požymis.
18. Dirželis: metalinius dirželius renkasi taupūs ar perteklinį puošnumą mėgstantys žmonės - atseit, ilgiau tarnaus, labiau blizgės. Patogumą mėgstantys renkasi odą. Oda, beje, mažiau blizga, todėl vėlgi rodo geresnį skonį ir didesnę kišenę. Plastikiniai bei guminiai dirželiai pateisinami, jei laikrodis - tai baltarusiška Elektronika, Q&Q ar Swatch (pastariesiems dirželis - tai tiesiog bendro dizaino dalis). Na, galima suprasti dar jei tai sportinis laikrodis. Bet jei turite šveicarišką laikrodį, kainuojantį 500-1000 ar daugiau, toks guminis dirželis parodys, kad jūs, atleiskite, nesusitupėjęs suskis.
Tai tiek vat kol kas apie laikrodžius ir jų savininkus
