Laukine, cia mumsreiketu buti tikslesniems - cia istorija, ne filosofija, ne etika, cia tenka remtis konkreciais istoriniais saltiniais, archeologiniu kasinejimu duomenimis etc.
Pirma, del Margirio. Sutinku, kad paminetas minimaliai, bet rasiau, kodel. Pirma, nereikia manyt, kad tuo metu buvo kazkoks superinis Margirio patriotiskumas. Jo tema is vis sunku kalbet, nes nieko apie ji ir nera zinoma, apart to, kad tai buvo pilies gyneju igulos vadas. Tai kur cia jo neeiliniai nuopelnai Lietuvai - kad pili gyne?:). Turint minty, kad tai greiciausia netgi kunigaiksciu seimos narys, tai jis viso labo gyne savo seimos turta - nezinau, kokiais saltiniais remdamasi, tai pdrasiai teigi apie altruista kovotoja. Nu zuvo gindamas, bet paskaityk to meto istorija - kiek tokiu dramatisku piliu apgulu buvo. O ka jis daugiau nuveike, koki pedsaka pries si ivyki paliko? Nepasiduok, Laukine, taip emocijom, nepatikrinus (kiek tai imanoma aisku) faktu:). Nes nu toks teiginys kaip "margiriui rupejo Lietuva ir jos ateitis" (!) to meto kontekste labai keistai skamba - akivaizdu, kad perkeli siu laiku jausmus i praeiti. Taip, istorija yra dabarties projekcija i praeiti, nu bet turekim bent siek tiek isturiskumo jausma nu
.
Apie mane va irgi laikrasciai neraso, bet o ka as padariau, kad rasytu?:).
Antra, tikrai nesuprantu, kuo siuo atveju deta baznycia. Juk minejau, kad lietuviu kroniku kaipo tokiu tuo metu nebuvo (o ir kataliku baznycia lietuvoj atsirado, turbut, zinai kada?:)), ne patys leituviai rase metrascius, o tiesiog buvo minimi kaimynu metrasciuose, aisku tiek, kiek isipindavo i tu krastu politinius ivykius. naturalu, kad mindaugas bei kiti didieji kunigaiksciai ir minimi - tai nereiskia aisku, kad jie patys visur jojo ir visur viska savo rankom dare, butu net nelogiska taip manyt, jie viska dare savo pavaldiniu rankom:).
Zodziu, raginciau siek tiek daugiau susipazint su viduramziu istorija ir istoriografija arba kiek atsargiau spekuliuoti ivairiais teiginiais ta tema, nes nu tuscia diskusija gaunasi. Cia tas pats kaip dabar nirsti ant Aleksandro Makedoniecio, kad jis nevertas istoriniu liaupsiu, nes buvo garbetroska zudikas, didysis deportuotojas ir tautu maisytojas, nusejes kaulais to meto rytines oikumenos plotus:). Bet jis buvo ir si bei ta nuveike, nesvarbu koks butu moralinis to vertinimas. O kiek zmoniu mire bevardziai, nes tiesiog nebuvo verti kronikininku plunksnos...?
Noriu tiket, kad nepiktai cia mano rasliava skamba, kariaut nenoriu, noriu, Laukine, paskatint, jei tie klausimai rupi, panagrinet juos giliau. Garbetroskos ir savanaudziai valde, valdo ir valdys, kitokiu, turbut, virsunese, nebuna - kitoki arba buna uolus pavaldiniai vykdytojai, arba tylus mastytojai atsiskyreliai arba vienuoliai uzsidare savo celese:D. Deja, ne jie politine istorija kure, o tik itakojo netiesiogiai ir neretai po savo mirties...