tractor rašė:
Drs, na tu pats pagalvok, kokia gi dar materialinė vertybė yra kapinės?
Šiaip, pats tas klausimas dėl turtinės priklausomybės yra labiau susijęs su kitkuo - pagal mūsų šalies durnus įstatymus, yra labai didelės problemos, finansuojant tau nepriklausančio turto (kad ir kapinių) priežiūrą ir tvarkymą. Kai tas turtas tau nepriklauso, o yra valdomas valstybės, tu negali net skirti pinigų šiukšlėms iš ten išvežti - norint, reikia tokias biurokratines kančias praeiti, kad tikrai nelinkėčiau
Matyt, kažkokia vis tik yra, jei lengva ranka nei "problema" atiduodama, nei lėšų skiriama jų tvarkymui iš tų, kurie sakosi, jog jų skirtų jei jos priklausytų jiems, žemė yra žemė
. Dėl tvarkymo nežinau, panašu, jog kai yra noras jos gali būti tvarkomos be jokių keblumų. Na negi neįmanoma rast būdų kai labai nori, tarkim, kad ir sukurti tradiciją kasmet tiem patiem studentam tvarkyti ir prižiūrėt tokias miestui svarbias kapines, atsilyginant (veikiau skatinant) unversitetui ir kartu tiem studentams - jų renginių rėmimu, galbūt netgi nepagailint laiko surengti po tokių tvarkymų žydų bendruomenės ir studentų kokį nors tarpusavio renginį ar pan. skirtą susipažinti ir supažindinti studentus su žydų istorija ir kultūra Lietuvoje, juk toks supažindinimas netgi būtų ne vienpusė nauda. Žinoma, vandalus iš ten turėtų vaikyt miesto valdžia, be to juk be miesto valdžios nepakeistų ir kapinių perdavimas žydų bendruomenei. Kaip ten bebūtų tos kapinės neturėtų priklausyti kažkam kitam, tai miesto istorija, miesto dalis, kuri turėtų rūpėt ne tik žydam, ir ne tik kaip užterštas vaizdą gadinantis kampas. Gi studentai gal ir tos miesto valdžios ateitis. Na nežinau, bet manau, kad kai yra noras, tų būdų tikrai galima surasti, gal ir labiau apsvarstytų ir apgalvotų, kad prieiti kompromiso naudingo visiems.
tractor rašė:
Šiaip, pats tas klausimas dėl turtinės priklausomybės yra labiau susijęs su kitkuo - pagal mūsų šalies durnus įstatymus, yra labai didelės problemos, finansuojant tau nepriklausančio turto (kad ir kapinių) priežiūrą ir tvarkymą. Kai tas turtas tau nepriklauso, o yra valdomas valstybės, tu negali net skirti pinigų šiukšlėms iš ten išvežti - norint, reikia tokias biurokratines kančias praeiti, kad tikrai nelinkėčiau
Bet kas iš to, kad valdžia greičiausiai nieko vistiek nekeis, nes nekeičia ir dabar, kad ir kaip ji bus kritikuojama ar puolama? Taip, kad jei nepavyko vienas būdas įgyvendint savo norimą tikslą, ieškot reikia kito, o ne užsiciklint ties malonumu su kažkuo beviltiškai ir bevaisiškai konfliktuot. Grasinimai, tiems su kuriais gyvenama, tai ateitį sukels tik dar didesnių konfliktų kitose vietose.
tractor rašė:
O šiaip - Lietuvoje žydų yra išlikę labai mažai (vargu, ar bus 10 tūkstančių). O žydų kapų - pakankamai daug (dešimtys ar šimtai tūkstančių). Taigi, praktikoje be pagalbos žydai ir šiaip negalėtų susitvarkyti. Kita vertus, galime prisiminti, kad kitas kapines Lietuvoje irgi prižiūri bei tvarko ir valstybė.
Sutinku su šia mintim ir su pastabomis valdžiai, kuri neatlieka pareigų, bet vėl sakau, kad ta valdžia "juokus" krečia dar daugybėj kitų sferų ir tik tai, kad mes užsiciklinsim tik kritikuot valdžią nieko vistiek nepakeis, tai kam tik ties tuo gaišt laiką. Ir nepamirškim, kad pilna ir kitų kapinių apleistų, ne tik žydų, todėl aš čia matau ne kokį antisemitizmą, o tiesiog betvarkę apskritai, kurios vien kritika nesutvarkytume.
tractor rašė:
O tavo minėta Marijampolė - ne vienintelis toks žydišku buvęs miestas, tai buvo tipiška Lietuvai. Galime palyginti su Vilniumi - Šiaurės Jeruzale, miestu, kuris šimtus metų buvo pasauline žydų kultūros sostine.
Ar aš teigiau kitaip, šiaip aš to ir norėjau, kad kiekvienas atkreiptume dėmesį į savo namus ir kuo MUM tai svarbu
. Minėjau
savo miestą, netiesiogiai norėdamas parodyt, kad mum kiekvienam artimai ir svarbiausia
apčiuopiamai gali ir turėtų būti svarbūs tokie dalykai, kad ir kaip žydų kapinės ar pan., kad tai ne tik kokia pareiga elgtis pagal kažkokias taisykles, kurios mum realiai viduje neaktualios, o kad tai mus pačius supančios aplinkos (pvz. mūsų miesto) dalis.